Therapie voor denkstimulering - Edu4kids

Edu4kids biedt begeleiding (psychosociale hulpverlening) voor cliënten vanaf 5 jaar met een psycho-sociaal probleem, gedragsprobleem, leerprobleem, angsten en/of ontwikkelingsprobleem (ASS, ADHD). Het maakt daarbij niet uit welk type onderwijs de cliënt volgt. Ook bieden zij begeleiding aan voor ouders van cliënten. 

Edu4kids probeert samen met de cliënt op een liefdevolle en ontwikkelingsgerichte vorm van interactie (mediatie) aan te sluiten bij de mogelijkheden van de cliënt. De methodieken zijn erop gericht om cliënten te helpen hun focus, gedrag, sociale vaardigheden, angstgevoelens en academische vaardigheden te verbeteren en verder te ontwikkelen. 

In de therapie maken zij gebruik van verschillende methodieken. Hierdoor krijgt de cliënt weer zelfvertrouwen, structuur, verbeteren de academische vaardigheden en komt het brein weer in balans. De combinatie van therapieën bij Edu4kids is uniek in Nederland en bewezen effectief.

Het cognitieve programma (Feuerstein methode) richt zich op het stimuleren van de denkontwikkeling. Het materiaal heeft een opbouw, waardoor elke cliënt op systematische wijze denkvaardigheden aangereikt krijgt. Het programma legt niet zozeer de nadruk op "wat" te leren, maar meer op het "hoe" te leren. (Beertjesmethode) Doordat er weinig specifieke voorkennis vereist is, lokt het geen faalervaringen uit en is het zodanig opgebouwd dat cliënten succeservaringen opdoen. Cliënten zullen hierdoor weer plezier in leren krijgen en meer gemotiveerd raken op school.

Het Brain Integration Balancing programma is specifiek ontworpen om de balans in het brein weer te herstellen zonder medicatie. Eerst worden testen gedaan om te achterhalen welke kant van het brein uit balans is en wordt een dominantieprofiel gemaakt. Na alle testen worden alle gegevens verzameld en volgt er een individueel behandelplan. De behandeling bestaat uit gerichte oefeningen voor het brein. Hierdoor ontstaan nieuwe cognitieve ervaringen voor de zenuwen en de hersenen en een beter werkgeheugen. De nieuwe versterkte interactie leidt tot verbeteringen in de ontwikkeling van gedrag, sociale en academische prestaties.

 

Help ons deze website te verbeteren

Heeft deze website je helpen vinden wat je zocht?

Alvast bedankt voor je hulp!

Wat we met je gegevens doen
We gebruiken de gegevens die je hier invult om onze website te verbeteren.
Als je je e-mailadres opgeeft, gebruiken we dat alleen om verduidelijking van je te krijgen over je inzending.