74 resultaten
Academie Cato (Acato) biedt creatieve en vakgerichte dagbesteding voor jongeren met autisme die hun plek in school, studie of op werk nog niet gevonden hebben. Zij kunnen zich hier op hun eigen manier, voorwaarden en tempo ontwikkelen.
Praktijk voor denkstimulering biedt begeleiding aan kinderen (vanaf 3 jaar) en jongeren met leer- en ontwikkelingsproblemen bij autisme. Werkt m.b.v. de Feuerstein leermethode. 
De Davis®-autisme-benadering is een begeleidingsmethode ontwikkeld door een ervaringsdeskundige. Leert je je leven zó in te richten, dat het beter bij je past. Wordt gegeven door Davis-counselors, o.a. door Praktijk Anders leren.
De Davis®-autisme-benadering is een begeleidingsmethode ontwikkeld door een ervaringsdeskundige. Leert je je leven zó in te richten, dat het beter bij je past. Wordt gegeven door Davis-counselors, o.a. door Praktijk Goed Gezien Zo.
Meijer Coaching richt zich op oplossingsgerichte begeleiding van jongens (8 -23 jr.) met autisme of ADHD, met als doel hen te helpen bij het beter organiseren van schooltaken en het verbeteren van hun dagelijks welbevinden
Op ‘e Timpe biedt begeleiding, leerwerktrajecten en dagbesteding voor mensen v.a. 18 jaar met een vorm van autisme, AD(H)D, een verstandelijke beperking, licht psychische beperkingen of sociale moeilijkheden.  
Meewerken biedt dagbesteding voor volwassenen met een normale tot hoge begaafdheid met autisme in de richting IT en Multimedia. Heeft daarnaast in Soest een structuurgroep voor schooluitvallers met een A-typische ontwikkeling. 
Megakids is gespecialiseerd in de begeleiding van jongeren en jongvolwassenen met autisme. Biedt o.a. een dagklas (zorg-onderwijsarrangement) voor 'thuiszitters' uit de regio. 
Megakids is een zorgorganisatie gespecialiseerd in de begeleiding van jongeren met autisme. Biedt o.a. een gespecialiseerde huiswerkklas waar kinderen met autisme o.a. voor hen werkende plan- en leerstrategieën leren.
Hub locatie Oss is een school voor speciaal en voortgezet speciaal onderwijs. De meeste leerlingen hebben een algehele ontwikkelingsachterstand, eventueel aangevuld met een ASS, ADHD en/of sociaal-emotionele problematiek.