65 resultaten
Buitenhorst, centrum voor autisme, geeft hulp en begeleiding aan kinderen en jongeren met ASS (ook schooluitvallers) en aan hun ouders (ouderbegeleiding). De begeleiding is gebaseerd op de methodiek 'Geef me de 5'.
Buitenhorst, centrum voor autisme, geeft hulp en begeleiding aan kinderen en jongeren met ASS (ook schooluitvallers) en aan hun ouders (ouderbegeleiding). De begeleiding is gebaseerd op de methodiek 'Geef me de 5'.
Dagbesteding op een zorgboerderij voor o.a. kinderen en jongeren met autisme met veel (buiten) activiteiten. Begeleiding via de methodiek ‘Geef me de 5’  van Colette de Bruin. 
Melkveebedrijf en zorgboerderij biedt dagbesteding in groepsverband aan jongeren / thuiszitters (10 -18 jaar) met psychische problematiek of een ontwikkelingsstoornis als autisme. Werken met de methode Geef me de 5.
Helpende Handen organiseert lotgenotencontact in meerdere gemeenten voor mensen met autisme en hun partners of ouders. Op reformatorische grondslag. Geeft ook 4x per jaar een autismenieuwsbrief uit.
De auteurs zijn een koppel en hebben beiden autisme. Ze geven op openhartige wijze tekst en uitleg over relaties in het algemeen en hoe je plezier aan seks kunt beleven. Doelgroep: jongvolwassenen met autisme.
Zo Eigen biedt begeleiding bij hulpvragen rond zelfbeeld, intimiteit en seksualiteit, ook op het vlak van autisme & intimiteit. Geeft o.a. seksuele voorlichting en biedt ondersteuning in relaties waar autisme (mogelijk) een rol speelt.
Reformatorische zorgboerderij Buyskêrke biedt zorg en ondersteuning aan mensen met een zorgbehoefte waaronder kinderen met een rugzakje, bijvoorbeeld een verstandelijke en/of lichamelijke beperking, autisme of ADHD.
Reformatorische zorgboerderij biedt Buitengewoon Onderwijs (onderwijs-zorg-begeleiding-dagbesteding) voor kinderen (6-12 jaar) met uiteenlopende ondersteuningsbehoeften, waaronder ASS en/of gedragsproblematieken.
Geïntegreerd aanbod onderwijs en zorg aan talentvolle kinderen met complexe internaliserende problematiek, veelal autisme, die in een klassikale setting niet tot leren kunnen komen.