32 resultaten
De landelijke oudervereniging Balans biedt telefonisch advies aan ouders van kinderen en jongeren die net iets meer, of iets anders nodig hebben bij het leren of in de opvoeding. Voor vragen of sparren met een ervaringsdeskundige ouder.
Balans ondersteunt ouders van kinderen met ondersteuningsbehoeften bij leren en/of gedrag door belangenbehartiging en uitwisseling van kennis en ervaringen tussen ouders, onderwijs, zorg en wetenschap.
Dit boekje is speciaal geschreven voor (hoog)gevoelige en snel overprikkelde kinderen (zoals kinderen met autisme) van circa 7-11 jaar en hun betrokken ouders.
Boek verschaft inzicht in achtergronden en oorzaken van woede-uitbarstingen, fysieke agressie, zelfverwonding etc. bij kinderen met autisme. Er wordt de low arousal approach besproken, om er (op ook lange termijn) mee om te gaan.
Methodiek voor volwassenen met ASS en ADHD die, gesteund door een coach of levensloopbegeleider, willen oefenen om meer overzicht, invloed en grip op alle ins en outs van hun leven te krijgen.
'Autisme in kaart' is een persoonlijke atlas en reisgids en laat zien hoe autisme een rol speelt in het dagelijks leven van de auteur en welke vaardigheden en hulpmiddelen ze kan inzetten. Bevat illustraties, schema's en stappenplannen.
Interactief boek voor jongeren met autisme op het voortgezet onderwijs. Informatie, opdrachten, tips en voorbeelden om jongeren meer inzicht te geven in de wijze waarop autisme bij hen tot uiting komt.
Boek over de PILLAR-methodiek op basis van levensbrede begeleiding voor mensen met autisme en/of AD(H)D. PILLAR staat voor de pijlers: Presentie, Interactie, Levenscoaching, Luisteren, Actie en Rust.
De moeder van Adriana, een meisje met autisme dat nauwelijks contact heeft met de buitenwereld, probeert contact met haar dochter te krijgen via een computermethode. De resultaten zijn verbluffend.
In dit boek wordt de AutismeCentraalMethodiek uitgebreid beschreven. Deze methodiek helpt je anders te kijken naar het gedrag van mensen met autisme én naar je eigen begeleiding.