40 resultaten
Boek over de behandelmethode ToM. Voor de ontwikkeling van reflexief vermogen bij mensen met autisme die moeite hebben om hun eigen binnenwereld en die van anderen te kennen. 
Werkboek / programma voor psycho-educatie met als doel personen met autisme zelfkennis bij te brengen, kennis van (het eigen) autisme en hoe ermee om te gaan. Het hanteert een empowerende, socratische methode.
Praktische handleiding om je kind met autisme (meer) te leren communiceren door samen te spelen.
Boek over de Auti-communicatie:  een essentieel onderdeel van de methodiek 'Geef me de 5' en onmisbaar in een effectieve communicatie met mensen met autisme.
Boek over de methodiek Geef me de 5, die ouders ondersteunt om het denken van een kind met autisme te begrijpen en hoe daar het eigen handelen op af te stemmen.
Werkboek voor cliënten die een Theory of Mind (ToM) behandeling volgen: een behandelmethode voor de ontwikkeling van reflexief vermogen bij autisme. Het kan als logboek worden beschouwd.
Boek over de PILLAR-methodiek op basis van levensbrede begeleiding voor mensen met autisme en/of AD(H)D. PILLAR staat voor de pijlers: Presentie, Interactie, Levenscoaching, Luisteren, Actie en Rust.
Boek is geschreven door tekentherapeut / beeldend coach Ilona Stremmelaar. Zij werkt veel met kinderen met ASS. Met dit boek kunnen ouders samen met hun kinderen thuis gaan tekenen en daarmee het onderlinge contact verbeteren.
Interactief boek voor jongeren met autisme op het voortgezet onderwijs. Informatie, opdrachten, tips en voorbeelden om jongeren meer inzicht te geven in de wijze waarop autisme bij hen tot uiting komt.
Dit boek geeft een beknopt en helder overzicht van alle technieken en methoden die onderdeel zijn van de Geef me de 5-aanpak.