272 resultaten
Academie Cato (Acato) biedt creatieve en vakgerichte dagbesteding voor jongeren met autisme die hun plek in school, studie of op werk nog niet gevonden hebben. Zij kunnen zich hier op hun eigen manier, voorwaarden en tempo ontwikkelen.
Boek over de baanbrekende, intensieve aanpak (De Feuerstein methode) van Professor Feuerstein en zijn collega's die indrukwekkende resultaten boekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand.   
Knetter biedt gespecialiseerde orthopedagogische (dag)behandeling en begeleiding aan kinderen (4 -12 jr) met een ontwikkelingsstoornis (ASS/ADHD), gedragsproblematiek of communicatie- en informatieverwerkingsbeperkingen.
Specialistische jeugdhulp op snijvlak van onderwijs en zorg voor kinderen (6-18 jr) die door complexe, meervoudige problematiek, waaronder ASS, de aansluiting met het onderwijs verliezen en voor wie verdere maatschappelijke uitval dreigt.  
Praktijk Canninga begeleidt en behandelt, vanuit een orthopedagogische achtergrond, kinderen en jongeren met ontwikkelingsproblematiek ontstaan door een autismespectrumstoornis. 
Praktijk Canninga begeleidt en behandelt, vanuit een orthopedagogische achtergrond, kinderen en jongeren met ontwikkelingsproblematiek ontstaan door een autismespectrumstoornis. 
Op ‘e Timpe biedt begeleiding, leerwerktrajecten en dagbesteding voor mensen v.a. 18 jaar met een vorm van autisme, AD(H)D, een verstandelijke beperking, licht psychische beperkingen of sociale moeilijkheden.  
Webwinkel met een een uitgebreid assortiment aan ontwikkelgericht spel- en leermateriaal, o.a. voor kinderen met autisme. Voor scholen, instellingen, zorgprofessionals én particulieren. 
Praktische handleiding voor alle autistische studenten die hun studietijd willen overleven en ervaringen willen opdoen, resultaten willen halen en plezier willen hebben.
School voor speciaal onderwijs voor leerlingen die extra onderwijsondersteuning of specifieke begeleiding nodig hebben. Bv. voor kinderen met een vorm van autisme, die zich op een reguliere school niet op hun plek voelen.