534 resultaten
School voor speciaal onderwijs met een voorspelbare leeromgeving voor leerlingen die extra onderwijsondersteuning of specifieke begeleiding nodig hebben. Leraren & mentoren zijn gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen met bv. autisme.
Woonboerderij voor jongeren en jongvolwassenen met uiteenlopende verstandelijke beperkingen. Sommige cliënten hebben  autisme. De begeleiding is 24 uur per dag aanwezig en gebruikt de methodiek Op Eigen Benen.    
Begeleid wonen in een twee-onder-een-kap woning voor kinderen en volwassenen (12 - 65 jaar) met een matige tot ernstige verstandelijke beperking. Daarnaast hebben een aantal bewoners een stoornis in het autisme spectrum (ASS).
School voor voortgezet speciaal onderwijs (Havo, VWO) voor leerlingen die extra onderwijsondersteuning of specifieke begeleiding nodig hebben. De leraren en mentoren zijn gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen met autisme.
Voortgezet speciaal onderwijs (vmbo-bb, vmbo-kb) voor leerlingen met ASS of andere problematiek als ADHD. De leraren en mentoren zijn gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen met bv. gedragsproblemen of autisme.
Voortgezet speciaal onderwijs (praktijkgericht t/m vmbo-tl) voor leerlingen die extra onderwijsondersteuning of specifieke begeleiding nodig hebben. De leraren en mentoren zijn gespecialiseerd in het begeleiden van leerlingen met bv. autisme.
Wauw speciaal voor jou biedt zorg voor kinderen, jongeren en jongvolwassenen  met een bijzondere hulpvraag, bv. psychische problematiek zoals een autismespectrumstoornis. Wauw biedt o.a. dagbesteding.
Trainingscentrum West-Friesland biedt een omgeving waarbinnen jongeren (18-24 jr.) met psychiatrische kwetsbaarheden als autisme, zich optimaal kunnen ontwikkelen. Jongeren verblijven maximaal twee jaar in het trainingscentrum.
Woonlocatie Vredemaker biedt vijftien woonplekken voor o.a. mensen met autisme-verwante stoornissen, die gemotiveerd zijn om vaardigheden te leren met betrekking tot wonen.
TriUnity biedt jongeren met autisme de kans op een zelfstandig en zinvol bestaan door hen op te leiden, passend bij hun specifieke vaardigheden, en hen te ondersteunen om aan werk te komen en aan het werk te blijven.