118 resultaten
De Ambulante Dienst Alphen aan den Rijn begeleidt thuis en/of op school kinderen met een ontwikkelingsachterstand of een beperking, bijvoorbeeld autisme. Ook bieden ze praktisch pedagogische gezinsondersteuning.
Centrum met brugfunctie van school naar (vrijwilligers)werk of dagbesteding o.a. voor jongeren (16-25 jr.) met een verstandelijke beperking en/of autisme. Biedt trainingen, leerwerkplekken en  en verschillende middagprogramma's. 
Grijp biedt opvang, ambulante begeleiding en kortdurende behandeling aan kinderen en (jong)volwassenen (en hun gezin), die door oorzaken als ASS of een verstandelijke beperking zijn vastgelopen in hun ontwikkeling. 
Grijp biedt opvang, ambulante begeleiding en kortdurende behandeling aan kinderen en (jong)volwassenen (en hun gezin), die door oorzaken als ASS of een verstandelijke beperking zijn vastgelopen in hun ontwikkeling.
Zorgboerderij De Peerdegaerdt helpt via individueel gerichte begeleiding en op-maat-trajecten kinderen, jongeren - waaronder thuiszitters - en (jong)volwassenen weer gericht op weg. Kinderen en jongeren met autisme zijn welkom.
School voor SO en VSO voor leerlingen met een verstandelijke beperking (4 - 18 jr.). Een deel van de leerlingpopulatie heeft de diagnose ASS of laat kenmerken hiervan zien. Werken met doelgroep-arrangementen onderwijs en zorg. 
School voor Speciaal Onderwijs (SO) en Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) aan Zeer Moeilijk Lerende Kinderen: kinderen met een verstandelijke beperking met extra ondersteuningsbehoeften en soms een autisme spectrum stoornis.
School voor Speciaal Onderwijs (SO) en Voortgezet Speciaal Onderwijs (VSO) voor Zeer Moeilijk Lerende Kinderen (4 - 20 jaar) en gespecialiseerd in het omgaan met kinderen met autisme en een verstandelijke beperking. 
Landelijke zorginstelling met christelijke visie en breed hulpaanbod. Voor kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking, vaak in combinatie met autisme of psychiatrische problemen.
De Pyler SO biedt een speciaal arrangement voor leerlingen die structuur en voorspelbaarheid nodig hebben om zo internaliserend gedrag tot een minimum te beperken. Leerlingen met (kenmerken van) autisme worden hierin geplaatst.