14 resultaten
Dit boekje is speciaal geschreven voor (hoog)gevoelige en snel overprikkelde kinderen (zoals kinderen met autisme) van circa 7-11 jaar en hun betrokken ouders.
Boek verschaft inzicht in achtergronden en oorzaken van woede-uitbarstingen, fysieke agressie, zelfverwonding etc. bij kinderen met autisme. Er wordt de low arousal approach besproken, om er (op ook lange termijn) mee om te gaan.
'Autisme in kaart' is een persoonlijke atlas en reisgids en laat zien hoe autisme een rol speelt in het dagelijks leven van de auteur en welke vaardigheden en hulpmiddelen ze kan inzetten. Bevat illustraties, schema's en stappenplannen.
Interactief boek voor jongeren met autisme op het voortgezet onderwijs. Informatie, opdrachten, tips en voorbeelden om jongeren meer inzicht te geven in de wijze waarop autisme bij hen tot uiting komt.
Boek over de PILLAR-methodiek op basis van levensbrede begeleiding voor mensen met autisme en/of AD(H)D. PILLAR staat voor de pijlers: Presentie, Interactie, Levenscoaching, Luisteren, Actie en Rust.
De moeder van Adriana, een meisje met autisme dat nauwelijks contact heeft met de buitenwereld, probeert contact met haar dochter te krijgen via een computermethode. De resultaten zijn verbluffend.
Internetkliniek met o.a. de poli ASS/autisme: voor jongeren (13 -26) met autisme. Je vindt hier veel informatie over autisme met duidelijke uitleg, filmpjes, interviews en een vragenloket aan deskundigen. Ook voor ouders.
Plan B is een methode waarbij je leert minder afhankelijk te zijn van structuur en leert omgaan met onverwachte zaken. Met gebruik van autismevriendelijke communicatie en NLP-technieken.
In dit interactieve boek kunnen kinderen en jongeren met autisme meer over 'hun' autisme vertellen door aan te geven welke informatie bij hen past.
Werkboek / programma voor psycho-educatie met als doel personen met autisme zelfkennis bij te brengen, kennis van (het eigen) autisme en hoe ermee om te gaan. Het hanteert een empowerende, socratische methode.