12 resultaten
Methodiek voor volwassenen met ASS en ADHD die, gesteund door een coach of levensloopbegeleider, willen oefenen om meer overzicht, invloed en grip op alle ins en outs van hun leven te krijgen.
Boek verschaft inzicht in achtergronden en oorzaken van woede-uitbarstingen, fysieke agressie, zelfverwonding etc. bij kinderen met autisme. Er wordt de low arousal approach besproken, om er (op ook lange termijn) mee om te gaan.
Boek over de PILLAR-methodiek op basis van levensbrede begeleiding voor mensen met autisme en/of AD(H)D. PILLAR staat voor de pijlers: Presentie, Interactie, Levenscoaching, Luisteren, Actie en Rust.
De moeder van Adriana, een meisje met autisme dat nauwelijks contact heeft met de buitenwereld, probeert contact met haar dochter te krijgen via een computermethode. De resultaten zijn verbluffend.
De auteur verdiept zich in de mogelijkheden die de Feuerstein methode biedt voor o.a. mensen met autisme (ASS).
Praktische methode voor kinderen en jongeren ( 8 - 16 jaar) met een autisme spectrum stoornis. Doel is het kind te helpen zichzelf aan anderen te laten zien zodat de omgeving meer begrip kan opbrengen en zich beter kan aanpassen. 
De auteur schetst een omvattend beeld waarin alle aspecten van autisme in één verklarend model ondergebracht zijn. Introduceert het Socioschema en de MAS1P; de regenboog aan mentale leeftijden binnen één persoon.
In dit boek wordt de AutismeCentraalMethodiek uitgebreid beschreven. Deze methodiek helpt je anders te kijken naar het gedrag van mensen met autisme én naar je eigen begeleiding.
Plan B is een methode waarbij je leert minder afhankelijk te zijn van structuur en leert omgaan met onverwachte zaken. Met gebruik van autismevriendelijke communicatie en NLP-technieken.