15 resultaten
Methodiek voor volwassenen met ASS en ADHD die, gesteund door een coach of levensloopbegeleider, willen oefenen om meer overzicht, invloed en grip op alle ins en outs van hun leven te krijgen.
Dit boek geeft inzicht geven in de complexiteit van ‘leren leren’ met autisme. De leertASS -methode is als een ‘tas’ vol leerpakketjes om efficiënter te ‘leren leren’ in balans met ‘leren leven’. 
Boek verschaft inzicht in achtergronden en oorzaken van woede-uitbarstingen, fysieke agressie, zelfverwonding etc. bij kinderen met autisme. Er wordt de low arousal approach besproken, om er (op ook lange termijn) mee om te gaan.
Boek over de PILLAR-methodiek op basis van levensbrede begeleiding voor mensen met autisme en/of AD(H)D. PILLAR staat voor de pijlers: Presentie, Interactie, Levenscoaching, Luisteren, Actie en Rust.
De moeder van Adriana, een meisje met autisme dat nauwelijks contact heeft met de buitenwereld, probeert contact met haar dochter te krijgen via een computermethode. De resultaten zijn verbluffend.
De auteur verdiept zich in de mogelijkheden die de Feuerstein methode biedt voor o.a. mensen met autisme (ASS).
Boek over de baanbrekende, intensieve aanpak (De Feuerstein methode) van Professor Feuerstein en zijn collega's die indrukwekkende resultaten boekt bij kinderen en volwassenen met een ontwikkelingsachterstand.   
Leermethode gericht op het vergroten van vaardigheden door de omgeving te structureren waarbij visualisering en voorspelbaarheid centraal staan.
Praktische methode voor kinderen en jongeren ( 8 - 16 jaar) met een autisme spectrum stoornis. Doel is het kind te helpen zichzelf aan anderen te laten zien zodat de omgeving meer begrip kan opbrengen en zich beter kan aanpassen.