34 resultaten
Buitenhorst, centrum voor autisme, geeft hulp en begeleiding aan kinderen en jongeren met ASS (ook schooluitvallers) en aan hun ouders (ouderbegeleiding). De begeleiding is gebaseerd op de methodiek 'Geef me de 5'.
Buitenhorst, centrum voor autisme, geeft hulp en begeleiding aan kinderen en jongeren met ASS (ook schooluitvallers) en aan hun ouders (ouderbegeleiding). De begeleiding is gebaseerd op de methodiek 'Geef me de 5'.
Het Autisme Centrum is gespecialiseerd in persoonlijk autisme begeleiding van volwassenen, re-integratie, loopbaanbegeleiding en burn-out en het geven van trainingen over assertiviteit, zelfvertrouwen, burn-out, perfectionisme.
Het Autisme Centrum is gespecialiseerd in persoonlijk autisme begeleiding van volwassenen, re-integratie, loopbaanbegeleiding en burn-out en het geven van trainingen over assertiviteit, zelfvertrouwen, burn-out, perfectionisme.
Het Autisme Centrum is gespecialiseerd in persoonlijk autisme begeleiding van volwassenen, re-integratie, loopbaanbegeleiding en burn-out en het geven van trainingen over assertiviteit, zelfvertrouwen, burn-out, perfectionisme.
Maandelijkse webinars (via Zoom) over autisme bij volwassenen met een gemiddelde tot hoge intelligentie, gegeven door vrijwilligers die zelf autisme hebben. Elk webinar heeft een ander thema.
Begeleidingsmethode ontwikkeld door iemand die zelf autisme heeft, om vollediger te kunnen deelnemen aan het leven dat jezelf kiest. Wordt gegeven door Davis-counselors, o.a. door Praktijk Beeld-Wijs
Geziena van Postdiagnosed is autismecoach en vertrouwenspersoon. Zij begeleidt mensen met autisme en hun familie. Zij geeft trainingen en psycho-educatie en werkt samen met scholen, o.a. om een milieu tegen pesten te ontwikkelen.
De sociale teams van gemeente Molenlanden bieden ondersteuning op het gebied van zorg en welzijn. Organiseren ook bijeenkomsten voor mantelzorgers, partners of brusjes van gezinnen waarin autisme een rol speelt.
Academie Cato (Acato) biedt creatieve en vakgerichte dagbesteding voor jongeren met autisme die hun plek in school, studie of op werk nog niet gevonden hebben. Zij kunnen zich hier op hun eigen manier, voorwaarden en tempo ontwikkelen.