634 resultaten
 Muzizo (Muziek en Zorg) biedt muziektherapie en (ambulante) persoonlijke begeleiding aan kinderen, jongeren en jongvolwassenen met een vorm van autisme (ASS), ADHD of ADD, traumaklachten en/of een verstandelijke beperking.
Muziektherapeut geeft muziektherapie aan kinderen, jongeren en volwassenen met een rugzakje, bijvoorbeeld vanwege (vermoeden van) autisme. Geeft ook (bas)gitaar les op maat, afgestemd op het tempo en kunnen van de deelnemer.
Bea Kromhout van 'Spelen met klank' geeft muziektherapie aan volwassenen en kinderen. De therapie wordt ingezet bij bijvoorbeeld ASS, depressie, ADHD of bij verstandelijke of lichamelijke beperkingen.
Vanuit de methode contactgericht Spelen en Leren biedt Spelend(er)wijs met Ina verschillende therapieën en werkvormen aan. O.a. voor kinderen met problemen in het autistisch spectrum.
Youngster heeft een speciale driemilieu-behandelgroep voor gemiddeld begaafde jongeren met ASS-problematiek en bijkomend ernstige psychosociale-, emotionele- en gedragsproblemen. Er wordt samengewerkt met het netwerk van de jongere.
GGZ Zeeuwse Gronden biedt voor zwaardere psychische klachten zorgprogramma's aan, o.a. een zorgprogramma autisme. DIt programma bestaat uit psycho-educatie, therapie, maar ook gezinsinterventies, dagbesteding en beschermd wonen.
Centrum met brugfunctie van school naar (vrijwilligers)werk of dagbesteding o.a. voor jongeren (16-25 jr.) met een verstandelijke beperking en/of autisme. Biedt trainingen, leerwerkplekken en  en verschillende middagprogramma's. 
Het Ontdekkingscentrum biedt ontwikkelgerichte dagbehandeling voor kinderen en jongeren (5-14 jaar) met een meervoudige beperking, ontwikkelingsachterstand of diagnose autisme. 
Over de SACCADE-methode die erop gericht is mensen met autisme te helpen hun eigen identiteit en zelfvertrouwen op te bouwen.
Bos en Heide is een woonlocatie voor jongeren (16 -22 jaar) met een licht verstandelijke beperking en een behandelvraag. Een aantal jongeren heeft naast een LVB ook een gedragsstoornis als ADHD of autisme.