22 resultaten
BuitenGewoon biedt verschillende vormen van gespecialiseerde begeleiding bij autisme: begeleiding in de groep, begeleiding met paard, begeleiding thuis, logeermogelijkheden en psycho-educatie.
Thuis in Begeleiding (TiB) richt zich op het begeleiden en stimuleren van de ontwikkeling aan kinderen en (jong)volwassenen met een ‘special effect’ als ASS, ADHD, ODD, verstandelijke beperking en TOS.
Ambulante zorg en ouderbegeleiding aan kinderen met ADHD en/of autisme én hun ouders. Ook logeer- en naschoolse groepsbegeleiding. Happy KidsCare werkt volgens de – Geef mij de 5 – methodiek.
Autismecoach biedt advies en begeleiding aan kinderen (en hun ouders) en volwassenen met hoogbegaafdheid en/of autisme. Bij de uitdagingen in het dagelijkse leven en rond het systeem van niet passende zorg/onderwijs.
MEE is dé organisatie die mensen met een beperking (en hun omgeving) helpt bij cliëntondersteuning op het gebied van zorg, onderwijs, welzijn, wonen of schulden.
MEE is dé organisatie die mensen met een beperking (en hun omgeving) helpt bij cliëntondersteuning op het gebied van zorg, onderwijs, welzijn, wonen of schulden.
Evelien heeft de ziekte van onduidelijkheid, ook wel autisme genoemd, en woont in een zorginstelling. Ze beschrijft haar strijd tegen tegen paniek en dwang en wat ze van haar begeleiders verwacht: duidelijkheid. 
Aan de hand van haar eigen ervaringen schetst de schrijfster het belang van vroege diagnostiek bij autismespectrumstoornis (ASS), want een juiste diagnose - gekoppeld aan adequate begeleiding - kan de kwaliteit van leven aanzienlijk verbeteren.
Ervaringsdeskundige biedt begeleiding, ondersteuning en toegang tot al haar kennis over PDA-autisme (Pathological Demand Avoidance, een profiel op het autistisch spectrum) aan mensen met PDA-autisme, hun naasten of hulpverleners. 
Online lessen van Vera Helleman (ervaringsdeskundige, schrijver, trainer, coach en ontwikkelaar) over onderwerpen en levensvragen in het kader van autisme en de drie fundamentele pijlers; hypersensitiviteit, het ontbreken van ik-referentie en natuurwetmatig denken